Ezzel a két mondattal és két ismerős arccal: Litkai Gergővel és Kovács András Péterrel találkozunk elsőként, amikor az új közösségi internetes játék a Penge honlapjára belépünk. A nemrégiben elindított „szórakozásról” bővebben Nagy József projektmenedzsert kérdezzük.

Hogyan született meg a Penge és mi a Te feladatod?

Az egész elképzelés valójában a Honfoglalózásból, a sokak által ismert játékából ered. 2008-ban akvirálta a Közép Európai Média és Kiadó Zrt (CEMP) a Honfoglalót, én pedig a játék termékmenedzsereként működtem. A stabil szolgáltatásmenet, a sales-támogatás, a marketing és a termékfejlesztés az én feladatom, vagyis én felelek a játék sikeréért…

Megannyi más szolgáltatáshoz hasonlóan az idő emellett is elrohant, amire a Honfoglalónak is reagálnia kellett, továbbfejlődött. Ma már azonban más elvárásai vannak a játékosoknak – például hogy közösségi, gyors és mobil legyen egy játék, aminek ez nem felel meg. Nagy gond ugyan nincs, hisz még ma is javában Honfoglalóznak, de a játék fénykorában minden tízedik ember Honfoglalózott Magyarországon. Szóval, mikor elkezdtek a számok csökkenni, el kellett döntenünk, hogy teljesen új Honfoglalót csinálunk-e vagy sem. Hosszas hónapok mérlegelése után hoztuk meg azt a döntést, hogy új terméket fejlesztünk, ami megél a régi Honfoglaló mellett. Tavaly készült egy kutatás is a játék összes eddigi regisztráltjainak körében, amiben igyekeztünk az igényeket felmérni. Ezt is felhasználva született meg a Penge, ami már mobilon is elérhető és gyorsan lejátszható egy-egy játék. Nagy különbség, hogy a Honfoglalótól eltérően, a Pengében más a játékmenet: nem Magyarország térképén folyik a vetélkedés három játékos közt, hanem a Penge játékos egy-egy választott témakörben tud szemtől szemben párbajozni ellenfelével. Emellett számos új téma jelent meg az új játékban.

Egy ingyenes játékról van szó, amit az igények alapján fogtok még bővíteni, fejleszteni. Más a Penge célcsoportja, mint a Honfoglalóé?

Igen. A fiatalabb generációt célozzuk meg a középiskolás korosztálytól a fiatal felnőttekig. A játék fő célja a játszva tanulás, amit már a Honfoglalóban is képviseltünk. Továbbra is szeretnénk ott lenni az iskolákban is, de a már megszokott kategóriák (történelem, biológia, stb) mellett olyan népszerű témaköröket is bevezettünk, mint a Star Wars, Harry Potter vagy a Marvel filmek… Nem egy sokadik kvízjátékot szeretnénk csinálni, hanem egy tudást közvetítő, szórakoztató programot.

Egy új közösségi térként is fel lehet fogni? Hiszen például facebook fiókkal lehet bejelentkezni, barátokkal játszani, chatelni…

Igen, mondhatjuk… Már a Honfoglalóban is lehetett barátkozni, a Pengében azonban sokkal könnyebb a már meglévő facebookos barátokkal felvenni a kapcsolatot és játszani. Annyiban más a játék, hogy témakörökből lehet választani és azt is el lehet dönteni, hogy barátokkal játszik az ember, vagy idegenekkel. Egy másik nagy változás, hogy csak a visszaigazolt barátokkal lehet chatelni, mert a Honfoglalónál gyakori panasz volt, hogy egyes felhasználók visszaéltek azzal a lehetőséggel, hogy bárkinek írhatnak. Az érzelmek kifejezésére azonban itt is lesz lehetőség: emotikonokat továbbra is lehet küldeni a párbajok végén, akár az ismeretlen játékpartnereknek is.

A honlap nyitóoldalán Litkai és KAP köszön vissza, miért éppen ők?

A Dumaszínház fellépői ismertek, viccesek, szórakoztatóak, és ami nagyon fontos, intelligensek is. Emiatt a játék színvonalát is emelni tudják… Pontosan úgy történt, hogy megkerestem Litkai Gergelyt, akivel korábban Honfoglalóztunk már a Színházak Csatái elnevezésű programban. Elmeséltem neki az ötleteinket és szerencsére összetalálkoztak az elképzeléseink, mert ők gyakran járnak céges fellépésekre, ahol sokszor kérnek kvízt is a megrendelők. Ehhez Gergőék már keresték a platformot, úgyhogy pont kapóra jöttünk nekik. Mi szolgáltatjuk a Dumaszínháznak a hangulatkeltő kvízeket, ők pedig az ismertségükkel és a kreativitásukkal segítenek nekünk. A terveink között szerepel többek között, hogy a Kompótban egy élő műsort csináljunk a Penge segítségével a Duma-kvízből, amit hamarosan tesztelni fogunk.

Ezek szerint van a Pengében egy Duma-kvíz témakör is?

Van. A kérdéseket hozzá a Dumaszínház készítette el nekünk. Vannak persze vicces kérdések, de a társulatról is sok mindent meg lehet tudni (én például korábban nem tudtam, hogy mennyi Dumaszínházas írt már könyvet).

Nagyjából hány kérdés tartozik egy témakörhöz?

Jelenleg több mint 60 témakör van a játékban, ami ki fog egészülni különböző kategóriákkal és alkategóriákkal, és témakörönként minimum háromszáz kérdésünk, de ez is folyamatosan bővülni fog. A dumaszínházasok például már dolgoznak az újabb kérdéseken, hogy folyamatosan legyenek új kvízek. Megkerestünk különböző rajongói klubokat is, hogy segítsenek nekünk a kérdések fejlesztésében, mindenki nagyon lelkes és segítőkész volt. A munkáért cserébe megjelenési lehetőséget adunk nekik, ezért sokan érdeklődnek a lehetőség iránt. Ez biztosítja, hogy folyamatosan rengeteg vadonatúj kvíz lesz elérhető a játékban.

Az előbb említetted a tesztelést, amit a Kompót Duma Klubban fogtok csinálni. Hogyan?

A játék lényege, hogy a dumaszínházasok összeállítanak egy kérdéssort, amivel a helyszínen megjelentek játszhatnak. A gyakorlatban ez úgy nézhet majd ki, hogy minden asztalon található lesz egy-egy táblagép, amin asztalonként vannak regisztrálva a játékosok, és a moderátor irányítja a játékot. Az online változatban ugyan minden kérdésre csak tíz másodperc áll rendelkezésre, de itt az is megoldható lesz majd, hogy a moderátor megállítsa az időt és egy kicsit elpoénkodjon a kérdés apropóján. A másik lehetőség, hogy minden játékos a saját okostelefonján vagy táblagépén játszik. Egyelőre még mérlegeljük, hogy melyik változatot valósítsuk meg, de reményeink szerint, hamarosan élőben is találkozhatnak az érdeklődők a Pengével, a Kompótban.