A sikeres előadások mögött mindig olyan kreatív emberek állnak, akik időt, energiát nem kímélve dolgoznak egy-egy produkció sikeréért, róluk mégis viszonylag kevés szó esik. Olyan rendezőkről, látvány- és jelmeztervezőkről, producerekről beszélünk, akik állandó vagy projekttől függően, visszatérő munkatársai a Dumaszínháznak.

Dömötör András színész-rendező nevét a Dumaszínház-Füge közös produkciójával, a Kaputt – halálkabaréval kapcsolatban is hallhatták. A 2015 márciusában bemutatott darabot rendezőként jegyzi.  András ekkor került először munkakapcsolatba a Dumaszínházzal. „Ha jól emlékszem, Gergő (Litkai Gergely, a Dumaszínház művészeti vezetője, társalapítója – a szerk.) keresett meg, és ő bátorított abban az ötletemben is, hogy a halál, haldoklás témájában tényleg viccesek tudunk majd lenni. Janklovics Petit régről ismertem, nagyon szívesen dolgoztam vele újra, egészen különleges színésznek előadónak tartom, és ő a legstresszesebb ember, aki valaha színpadra lépett. Szórakoztató volt nézni munka közben. Litkai Gergely kvalitása is ismert, mindig elképesztően pontos és érzékeny színházi meglátásokkal segítette a munkámat.”

Kálmán Eszter a Szóvirágok Édes Nyelvédesanyánk Paradicsomi Édenkertjéből című előadás díszlettervezője és társrendezője, illetve a nemrég bemutatott Szerelem zsoldosai című szintén Dumaszínház-Füge közös produkció díszlet- és jelmeztervezője már több közös munkán van túl a Dumaszínházzal. Ennél az ismeretségnél is Janklovics Péter volt a közös pont. „Litkai Gergely eljött megnézni a Tép című előadásomat, amelyre Janklovics Péter – közös barátunk – hívta meg. Gondolom tetszhetett neki, mert később más előadásaimat is megnézte, és felkért rendezni a Dumaszínházba. Nagyon szeretem Gergő higgadtságát és fanyar humorát, mindig megnyugszom a közelében. A Szóvirágok próbafolyamata alatt többször volt kiváló pedagógus és jó érzékkel mozdított ki a mélypontokról. Szeretek Dumaszínházas produkciók közelében lenni, mert a munkából adódó nehézségek mellett tele vannak jókedvvel és nevetéssel.” 

Lisztopád Krisztina díszlet- és jelmeztervező két éve dolgozik a Dumaszínházzal. Ahogyan ő fogalmaz, tervezett már Kőhalmi‎ estet, Duma Roastot, Jurányis stand-upot. Dolgozott együtt Hadházi Lászlóval, és a Kompót Dumaklub látványának kialakításában is része van.

Krisztinának fontos a jó hangulatú munka, amiben a Dumaszínházban nincs hiány. „Nagyon jó hangulat van náluk, ‎ami hihetetlenül megkönnyíti az alkotói munkát, amihez minden körülményt megteremtenek. A megbeszélések java nagyon vicces, nem találkoztam náluk befeszült rossz hangulattal vagy személlyel. Nagyon szeretek velük dolgozni.”

Immár a harmadik évadot kezdte meg a Dumaszínházzal Pille Tamás a retro mesék producere, rendezője, a Dumaszínház azon törekvéseit erősítve, hogy magas színvonalú, értékes gyermekeknek szóló produkciókat hozzanak létre. Elsőként Tóth Eszter: Móka Miki és barátai című meséje került színre, amit Romhány József – Ránki György: Mekk Elek, az ezermester című zenés mesejátéka követett. Nemrégiben, 2015 őszén pedig Sütibár címmel állítottak színpadra egy gyermekrevüt. „Sáfár Zoltánnal (a DNS-Dumaszínház Kulturális Egyesület elnöke, a Dumaszínház társalapítója – a szerk.) gyerekszínészként kezdtük, innen az ismertség. Később az Arany János Színház színészképző stúdiójában tanultunk. Safi ezután színházat alapított, én meg színházcsinálóként folytattam az életemet. Eltelt 20 év és újra egymásra találtunk. Örömmel tölt el, ha bárkit meggyőzhetek a gyermekszínház fontosságáról. Sajnos nagyon felhígult a szakma és ömlesztve kapjuk az értéktelen gyermekelőadásokat fesztiválokon, művelődési házakba, itt-ott. A Dumaszínházba azzal a céllal mentem, hogy szórakoztató, de minden nemében értékes irodalmi, gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló professzionális előadásokat hozzunk létre. Úgy érzem mára ezt sikerült megvalósítanunk. Amíg bíznak bennem és az általam képviselt értékekben, addig mindenféleképpen örömteli a közös munka.”