Mogács mindig azt viszi színre, ami épp foglalkoztatja, és – színházi ember lévén – általában talál egy olyan dramaturgiai keretet, ami egybefogja a produkció különböző témáit. Jelen esetben a mesék világán keresztül mondja el, hogy mi a véleménye a taxisokról, a melegekről, Bogyóról és Babócáról, és általában a világ dolgairól…

A szerző-főszereplő magát mesekedvelő és meseolvasó embernek tartja, bár nem tagadja, mióta kisfia mesehallgató korba ért, több mesekönyvet forgat, mint korábban. „El tudok mélyedni a mesékben és kimeríthetetlen ihletforrást látok bennük, ezért még az is lehetséges, hogy ez az előadás egy többrészes széria első epizódja lesz” – válaszolta a humorista a kérdésre, hogy miért nyúlt a mesék témájához.

Sokakhoz hasonlóan ő is megosztó, „belemenős” alkotónak tartja magát, de szerinte ez csak az előadások javára válik: „Ha már megkaptam a lehetőségét, hogy időről időre ennyi embernek beszélhetek, igyekszem őszinte és tartalmas dolgot mondani, amire úgy érzem, érdemes felhívni az emberek figyelmét. Azt hiszem, ebben a színpadi műfajban is az az egyenes út, ha az ember azt mondja, amit aktuálisan őszintének és helyesnek gondol.”

A meséket alaposan kiveséző előadás ötvözi a stand-up és a színpadi produkciók elemeit, hiszen a szöveg jó része előre meg van írva, színházi pontossággal használja a kellékeket, a díszletet és az elmaradhatatlan bábokat, de vannak a stand-upra jellemző abszolút improvizatív elemei is. Mogács végül bevonja a közönséget és a segítségükkel ott helyben rögtönöz egy mesét, de nem kell félni, most biztonságban vannak – ez az első olyan produkciója, ami közben nem hív ki senkit a színpadra…

A Mogács mesék legközelebb május 12-én és 13-án látható a Thália Színház Arizona Stúdiójában.