Kereslet alapú (dinamikus) árazás2022-07-27T13:07:10+02:00
Mi az a dinamikus árazás?2022-07-27T13:05:11+02:00

A dinamikus vagy kereslet alapú árazás egy olyan kifinomult árazási stratégia, melyben az ár a kereslet és kínálat viszonyának függvényében naponta többször felülvizsgálatra és finomhangolásra kerül. Ennek megfelelően a dinamikusan képzett árak gyakorta változhatnak, és sokkal jobban tükrözik az adott termék vagy szolgáltatás mindenkori piaci értékét. A dinamikus árazást mára világszerte számos területen alkalmazzák sikerrel – dinamikusan áraznak nem csak a légitársaságok, hanem például több külföldi nagy mozilánc, a német Herta BSC fociklub, az NBA-ben játszó Wizards, a New York-i Broadway, a Metropolitan Opera, az Airbnb és az Uber, illetve a kiskereskedelemnek is mindennapos gyakorlatává vált.

Miért váltottunk dinamikus árazásra?2022-07-27T13:06:01+02:00

A változtatás melletti döntésünknek több oka van:

  • a dinamikus árazás bevezetése lehetővé teszi, hogy a vásárlói igényekhez illeszkedően nagyobb rugalmasságot és többféle áropciót tudjunk vásárlóinknak kínálni;
  • a dinamikus árképzés a mindenkori piaci értékkel összhangban lévő árakat eredményez, így vásárlóinknak éppen annyit kell fizetnie, amit a kiválasztott jegyek az adott pillanatban ténylegesen ér;
  • a gyorsan változó, válságokkal terhelt időszakokban nagyon nehéz állandó árképzéssel követni a jegyek valós értékét;
  • a Dumaszínház elkötelezett az értékteremtő, a vásárlói elégedettséget növelő
  • innováció mellett.
Miért jó a dinamikus árazás nekem, jegyvásárlónak?2022-07-27T13:06:42+02:00

A dinamikus árképzés a mindenkori piaci értékkel összhangban lévő árakat eredményez, így vásárlóinknak éppen annyi kell fizetnie, amit a kiválasztott jegyek az adott pillanatban ténylegesen ér.
A további előnyök az előadás látogatottságának, keresettségének függvényében eltérőek lehetnek:

  • Vásárlóink a kevésbé népszerű előadásokra a korábbinál olcsóbban (is) tudnak majd jegyet váltani. A megtakarított összegen túl járulékos előnyként akár a nézői élmény is emelkedhet: az árcsökkentett előadások nagyobb közönséget vonzanak, több néző előtt pedig szívesebben játszanak a színészek, zenészek és egyéb előadók is.
  • A kiugró látogatottságú, a korábbi árazás mellett pillanatok alatt teltházassá vált darabok jegyeinek egy része vagy egésze drágulhat. Az esetleges drágulás eredményeképpen az ezen darabokra való bejutás a továbbiakban nem a szerencse vagy megfelelő kapcsolatok függvénye lesz, hanem azé, hogy az érdeklődők mennyit tudnak vagy hajlandóak a jegyekért fizetni. Fontos ugyanakkor, hogy a kezdeti nagy érdeklődés lecsengését követően a jegyárak csökkenni kezdenek, így a későbbi előadásokra való bejutás mindenkinek elérhető lesz.
  • Sokan azért nem tudnak vagy akarnak jegyet venni, mert 2-3 hónapra előre nem biztosak abban, hogy rá fognak érni az előadás napján. Dinamikus árazással viszont fenntartható olyan jegykontingens, ami ugyan drágább az átlagos jegyárnál, de várhatóan az utolsó napokig elérhető a nézők számára.
Hogyan fog változni a jegyek ára a dinamikus árazás bevezetésével?2022-07-27T13:08:04+02:00

A jegyek ára a mindenkori kereslet és kínálat viszonyának figyelembevételével, tehát piaci alapon fog változni. A kezdeti kínálat általában fix és adott, a kereslet viszont a terméktulajdonságok (például egy előadás színvonala, időpontja, az ülőhely teremben elfoglalt pozíciója) és külső tényezők (például az időjárás, alternatív programlehetőségek, színészcsere) függvényében egyaránt változhat. A dinamikus árazás során kialakuló árban a keresletet befolyásoló tényezők összessége szerepet játszik.

Mit tudok tenni, ha a jegyárak csökkennek, de én már vásároltam?2022-07-27T13:08:28+02:00

A már megvásárolt jegyeket – a mindenütt általános gyakorlattal összhangban – nem áll módunkban visszaváltani vagy kicserélni.

Drágábbak lesznek-e a jegyárak a dinamikus árazás bevezetésével?2022-07-27T13:08:51+02:00

A dinamikusan árazás eredményeként a jegyárak idővel változnak, így ugyanazon előadásra többféle áron lehet jegyet váltani. A dinamikusan árazott jegyek átlagára a produkció népszerűségének (pontosabban a kereslet-kínálat mindenkori viszonyának) függvényében lehet olcsóbb és drágább is a korábban statikusan árazott jegyek áránál.

Mely előadások lesznek dinamikusan árazva?2022-07-27T13:09:41+02:00

Ezt folyamatosan vezetjük be, de a vásárlási folyamat során erre minden esetben felhívjuk majd a figyelmet „Az előadást keresleti alapon árazzuk” szöveg feltüntetésével.

Hogyan árazzuk majd a pénztárban megvásárolható jegyeket?2022-07-27T13:11:35+02:00

A tisztán dinamikus árazás célja, hogy online és offline is változzon a jegyek ára, de a bevezetés során ez a technológiai lehetőségeitől függ.

A legjobb előadásokra szóló jegyek drágultak. Mit tehetek?2022-07-27T13:13:15+02:00

Kevésbé népszerű időpontokban a legfelkapottabb produkciókra is olcsóbbak a jegyek, mint csúcsidőben. Emellett a kezdeti nagy érdeklődés lecsengését követően a jegyárak csökkenni kezdenek, így a későbbi előadásokra való bejutás még csúcsidőben is mindenkinek elérhető lesz.

X árú jegyeket helyeztem a kosaramba, de a fizetést nem fejeztem be időben. Mikor újrakezdtem a vásárlást, ugyanazt a terméket már csak Y áron találtam meg. Mit tehetek?2022-07-27T13:13:54+02:00

Az internetes vásárlásoknál bevett gyakorlat, hogy a kosárnak előre definiált lejárati ideje van, nálunk ez 10 perc. Erre azért van szükség, hogy a fizetésről esetlegesen elfelejtkező vásárlók kosarában ne ragadjon be a termék, hanem azok adott idő után felszabaduljanak és akár más érdeklődők által megvásárolhatók legyenek. A kosár lejárati ideje után a piactérre visszakerülő jegyek ára a kereslet-kínálat aktuális viszonyának megfelelően eltérhet attól a jegyártól, ami a korábbi kosárba helyezéskor volt érvényben. A jegyeket csak az éppen aktuális áron lehet megvásárolni.

Go to Top