– Egyre több humorista jelentkezik tartalmakkal saját Youtube-csatornán keresztül is. Miért ilyen népszerű?
– Mert két hátránya mellett – nevezetesen, hogy itt a gyártás költségeit nem egy tévécsatorna, hanem mi magunk álljuk, és hogy nem jut el annyi nézőhöz – számos előnye van. A végterméket saját ízlésünk szerint alakíthatjuk, nem kell kompromisszumokat kötnünk, és a jogok is nálunk vannak. Szabadon dönthetünk arról, mit és hogyan lásson belőlünk a jelen és az utókor.
– KAPtár című estedből nemrég nyilvános tévéfelvétel készült. Miben más a Youtubera készülő sorozat?
– Mivel itt nincs műsorelőzetes, sem fix műsorsáv, ahol bele lehet botlani az éppen futó adásba, csak egy kis ikon, ezért az egészet úgy kell forgatni, tálalni és promózni, hogy a felhasználók egyáltalán elindítsák a videót, az első másodpercekben érdekesnek találják annyira, hogy nem kattintanak el, és neadj’ Isten, utána megnézzenek még egy filmecskét. Egy rész ne rabolja tovább a néző idejét három percnél, érdekes legyen az eleje és erős a vége – még a tévében megszokott tíz-tizenkét perchez képest is feszesebbnek, tömörebbnek kell lenni.
– Pár éve még azt mondták, akit a tévében lehet látni, az lesz országosan ismert és népszerű. Mi a véleményed, átalakulnak a médiafogyasztási szokások? Esetleg az online nézhető felületek átveszik ezt a szerepet a televíziótól?
– Biztos hogy átveszik, a kérdés csak az, hogy mikor. Már mostanság is születnek vegytisztán Youtube-sztárok. Nekünk szerencsénk van, mert egy meglévő népszerűséget kell kamatoztatnunk, de így sem könnyű a felhasználók kedvére tenni. Mindenesetre jobb időben elkezdeni a Youtube-építkezést, hogy ha egyszer tényleg fordul a kocka, ne érezzük, hogy elkéstünk.
– A saját Youtube-csatornán való megjelenéssel más célközönséget szeretnél elérni, vagy inkább a már meglévő rajongótáborodnak adni valami újdonságot?
– Is-is. Túl sok újdonság nem lesz, az elmúlt hat év anyagait láthatják mindenféle sallangtól megtisztítva, kipucolva és újracsomagolva – így a meglévő rajongótábor is kaphat egy KAP-archívumot, és talán új KAP rajongók is rábukkannak egy-egy olyan anyagra, ami a televízióban méltatlanul elsikkadt.
– Milyen hosszúra tervezel egy-egy részt? Tematikus lesz?
– Egy rész átlagosan három perc hosszú lesz, de lesz öt perces és lesz másfél perces is. Tematikus lesz, így utólag cím, téma és kulcsszavak alapján mindenki könnyen megtalálhatja majd a kedvenc történetét.
– Mikortól látható a sorozat? Milyen gyakorisággal jelentkezik?
– November 7-én jelent meg az első epizód, és egy éven keresztül péntek délutánonként kerülnek fel az új részek a Youtube-csatornámra.
– Van segítséged az egyes részek elkészítésénél?
– Nagyon komoly segítségem volt magán a forgatáson is – egy profi forgatócsoport, az ország legjobb berendezői és filmes világosítók, valamint a világ legjobb közönsége – és magát a csatornát is egy erre szakosodott cég menedzseli. A zene és az animáció pedig saját gyártmányom.
– A karácsonyi időszak nektek is talán az egyik legterheltebb. A sok teendő és fellépés mellett, marad idő azért az ünneplésre, családra, pihenésre is?
– Szerencsére én határozom meg a fellépések számát, így bőven jut idő a családra is – három picike gyerek mellett pedig sokszor épp a fellépés jelenti a pihenést.