A Dumaszínház és a Showder klub szinte hónapra-napra egyszerre született. Miközben a Dumaszínház a szárnyait bontogatta a Godot-ban, a Fábry show-ban elindult az az állandó stand-up rovat, amely 2 évvel később önállósult az RTL Klubon Showder Klub márkanév alatt és azóta is sikeres.

Producerként mit kellett neked ezen alakítani, azonkívül, hogy egymás után a színpadra pakolni vicces embereket?

– A hazai újkori tévés standup sokkal korábban született. A 90-es évek végén friss végzősként elindítottam az Esti Showdert Fábry Sándorral. Fábry tehetsége nyilvánvaló volt, de a hobbifellépéseit akkoriban senki sem definiálta standupnak. Én frissen hazatérve amerikai tanulmányaimból leszerződtettem és mutattam neki egy új irányt: a precízen és aktuálisan megírt pörgős standup műfaját és a kötött formátumú late night talkshow lehetőségét. Fábry jött velem

és ezzel a magyar standup nemcsak megszületett de pillanatok alatt menő dolog lett és nem utolsó sorban mainstream is.

Fábry egy darabig egyedül volt és korának legmeghatározóbb tévés személyisége lett. Rajta nevelkedett a második standup generáció, Kőhalmi Zoltán, Dombi vagy akár Kiss Ádám, aki egy időben remegő kézzel tartotta Fábry súgótábláját, nem beszélve Aranyosi Péterről, aki állandó asszisztense lett Fábrynak. Fábry “becsomagolásában”, elfogadtatásában, a műfaj szabadságának és önállóságának kiharcolásában biztosan volt valamennyi érdemem, aztán amikor a Showder Klub elindult 10 évvel később, nekem már nem kellett sokat hozzá tennem a műfajhoz, csak a kereteket biztosítottam.

Ebből kiindulva nem lehetett nehéz rávenni a tévécsatornát, hogy különálló műsort adjanak a humoristák alá.

– Fábry vezető pozícióját kihasználva, a Showder Klubot kifejezetten speciális feltételekkel, nézettségi garanciák és szerkesztési beleszólás nélkül tudtam eladni a csatornának. Nagyon jó megállapodást kötöttünk, amely azóta is változatlanul él. Tudtam, ha ezt nem lépjük meg, akkor a különböző tévék éhes szórakoztató produkciói szétszedték volna ezt a szárnyát épp bontogató társaságot. Valóságshow-ba műsorvezetőnek, tehetségkutatóba zsűritagnak vagy versenyzőnek, esztrád műsorokba fellépőnek. Ezt nem szerettem volna, de nem is lett így. A Showder Klub révén Miskolctól Sopronig mindenki megismerte a fellépőket, akik a legjobb oldalukat mutatták, mindenféle egyéb marketing és PR-tevénykenység nélkül. Ez hozta magával, hogy az egész országban fiatalok sora gondolta, hogy kipróbálja magát, így az évek során folyamatosan bővült a Dumaszínház és rajta keresztül a Showder Klub is.

Ez teljesen új volt a hazai műsorkészítés világában. Mennyiben kellett új hozzáállás a produceri oldalról?

– A kezdetektől fogva másként dolgozunk mint a többi televíziós produkció. Valódi közönséggel live to tape (élőben, élő adásként) vesszük fel a műsorokat. A stúdió közönsége nem érzékelheti, hogy egy tévéműsort rögzítenek. Nincs az, hogy megállunk, mert nem jó a fény, nem jó a hang, sminkkorrekció kell, mint ahogy egy sorozat, vagy filmsorozat készítése során történik. Ott sok kicsi darabból áll össze az egész. Ami nálunk a színpadon történik az egy tökéletesen élvezhető produkció a néző számára.

Alárendeljük a televíziós technológiát és alapelveket a helyi nézői élménynek, ami pedig fenntartja a humoristában azt az egészséges színpadi drukkot és adrenalint, amihez egyébként hozzá van szokva.

Ettől hiteles és sikeres a Showder Klub. 10 évesek vagyunk, boldogok, hogy ezt a kort megérhettük. És idén is sok új arc csatlakozik hozzánk: Szabó Balázs Máté, Ács Fruzsina, Elek Péter, Ráskó Eszter, Badár Tomi, Al-Gharati Magyed és Musimbe Dávid Dennis erősítik a csapatot. A jubileumi év pedig sok meglepetést ígér!

Ha pedig szeretnéd biztosítani helyed a Showder Klub őszi szezonjának felvételein, csekkold az időpontokat most, hiszen szeptember 19-30-áig

30% kedvezménnyel veheted meg jegyed!